Huushollin Aarteiden verkkokaupan toimitusehdot

1. Tuotteen ostaminen

Ostajan tulee olla täysi-ikäinen (yli 18-vuotias). Tuotteiden ostaminen tapahtuu Huushollin Aarteiden verkkokaupassa osoitteessa www.huushollinaarteet.fi. Mikäli verkkokaupassa oleva tuote on kuitenkin jo myyty, niin Huushollin Aarteet ilmoittaa tästä asiakkaalle viivytyksettä ja palauttaa maksetun summan.

Tuotteet myydään sellaisessa kunnossa kuin ne ovat. Valtaosa myymistämme tuotteista on käytettyjä, vanhoja ja antiikkisia, joten niissä on usein erilaisia kulumia – näistä pyrimme kuitenkin mainitsemaan tuotteiden kuvauksissa ja asiakkaiden tulisi siis huomioida tämä jo ostovaiheessa.

Mikäli nettikauppamme hinta- tai muissa tiedoissa esiintyy kirjoitus- tai laskentavirheitä, emme ole velvollisia toimittamaan tuotteita näiden virheellisten tietojen mukaisesti. Tällaisessa tapauksessa ostaja päättää haluaako hän tuotteet korjatuin ehdoin ja tiedoin.

2. Hinnat ja toimituskulut

Myytävien tuotteiden hinnat näkyvät Huushollin Aarteiden verkkokaupan sivuilla osoitteessa www.huushollinaarteet.fi. Tuotteiden hinnat ovat verollisia. Uusissa tuotteissa käytetään arvonlisäveroa alv 24 % ja vanhoissa tuotteissa marginaaliveroa 0 %. Ostaessasi marginaaliverollisen tuotteen lisätään tuotteen hintaan ainoastaan mahdolliset toimituskulut.

Isompien huonekalujen osalta suositeltu toimitusvaihtoehto on nouto Huushollin Aarteista. Mikäli nouto ei ole mahdollinen, lisätään kohteessa oleva toimitusmaksu tuotteen loppuhintaan (toimituskulu koskee tavaratoimituksia Manner-Suomen alueelle). Noudettaessa tavara pitää noutaa kahden (2) viikon kuluessa ostotapahtumasta.

SÄRKYVISSÄ LÄHETYKSISSÄ pakkaamme tuotteet parhaamme mukaan, mutta vastuu on kuitenkin aina ostajalla! Emme siis vastaa kuljetuksen aikana rikkoutuneista tavaroista. Ostajalla on mahdollisuus saada lähetys särkyvänä ja tällöin toimituskulut tulevat erilliskäsiteltävän hinnaston mukaisesti.


ISOMPIEN HUONEKALUT JA TAVARAERIEN toimitukset sovitaan erikseen ja ne toimitetaan esimerkiksi Kaukokiidon, Schenkerin tms. toimesta asiakkaalle. Rahdin hintaan ei sisälly aikataulutettua jakelua tai sisäänkantoa. Siitä kuljetusliike laskuttaa erikseen oman tuntitaksan mukaan. Suurissa lähetyksissä on myös hyvä myös huomioida, että suuremmat kalusteet voivat painaa yli 100 kg, eikä niitä välttämättä pysty purkamaan osiin.

3. Maksaminen

Tuotteet ja toimituskulut maksetaan ennen tilauksen toimittamista. Maksaminen tapahtuu ennakkomaksulla yleisimpien pankkien verkkomaksutunnuksilla tai luottokunnan kautta. Kaikki tuotteet ovat Huushollin Aarteiden omaisuutta kunnes ne on maksettu kokonaisuudessaan lähetyskuluineen.

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj (Y-tunnus 2122839-7)
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 JYVÄSKYLÄ
Puhelin: 0207 181 830

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

4. Toimitusaika ja –tavat

Toimitusaika on yleensä noin 2-15 vrk. Pienemmät esineet lähetetään Postin tai Matkahuollon välityksellä ja suuremmat rekkarahtina tai tapauskohtaisesti Huushollin Aarteiden omalla kuljetuspalvelulla. Asiakas voi myös itse noutaa ostamansa tuotteen/tuotteet Huushollin Aarteista.

5. Peruutus

Asiakkaalla on oikeus perua tekemänsä tilaus ennen kuin tuote on ehditty jättää Postin tai muun kuljetusliikkeen kuljetettavaksi. Peruutus tehdään sähköpostitse osoitteeseen: info@huushollinaarteet.fi tai puhelimitse numeroon 045-8546866.

6. Palauttaminen

Myymillämme vanhoilla tuotteilla ei pääsääntöisesti ole palautusoikeutta, koska tavara on käytettyä. Nettikaupassamme on aina tuotteista kuva ja selitys mitä myydään joten niistä saa hyvän käsityksen minkälainen myytävä tuote on. Tämän lisäksi tuotteeseen on mahdollista käydä tutustumassa Jurvassa sijaitsevassa myymälässämme Huushollin Aarteissa (kuluttajansuojalaki 6 luku 6§:n 21.1.2005/29 soveltamisalan rajoitukset etämyynnissä)

Ohjeet uusien tuotteiden palauttamista varten antaa Huushollin Aarteet puhelinnumerossa 045-8546866 tai sähköpostitse info@huushollinaarteet.fi.

Palautuksen yhteydessä asiakkaan on aina ilmoitettava tilausnumero, yhteystietonsa ja tilitiedot maksun palauttamista varten. Vain käyttämättömän tuotteen voi palauttaa. Tuote on palautettava alkuperäisessä pakkauksessaan, pakattava hyvin palautusta varten ja sen on oltava samassa kunnossa kuin se oli vastaanotettaessa.

Tuote palautetaan annettujen ohjeiden mukaisesti osoitteeseen:
Huushollin Aarteet,
Kauppatie 3 D,
66300 Jurva.

Tuotteen saavuttua ja Huushollin Aarteiden hyväksyttyä palautuksen, kauppasumma palautetaan asiakkaalle viivytyksettä, kuitenkin viimeistään 30 vrk:n kuluttua tavaran takaisin saannista. Huushollin Aarteet ei hyväksy palautusta, jos tuote ei ole käyttämätön ja myyntikuntoinen.

Asiakas maksaa aina palautuskustannukset, kun lähetys tapahtuu muutoin kuin tavanomaisella tavalla postitse.

7. Reklamaatiot

Asiakkaan tulee tehdä reklamaatioilmoitus väärin toimitetusta tai virheellisestä tuotteesta välittömästi - kuitenkin viimeistään seitsemän (7) päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Reklamaatio tehdään Huushollin Aarteille joko puhelimitse p. 045-8546866 tai sähköpostitse info@huushollinaarteet.fi.

Tämän jälkeen virheellinen tuote palautetaan annettujen ohjeiden mukaisesti kohdassa 6 mainittuun osoitteeseen. Huushollin Aarteet ei vastaa vaurioista, jotka aiheutuvat asiakkaan puolella olevasta seikasta, kuten esimerkiksi tuotteen väärinkäytöstä tai asiakkaan huolimattomuudesta.

Huushollin Aarteet ei myöskään vastaa tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta kulumisesta. Suuri osa Huushollin Aarteiden myymistä tuotteista on vanhoja tai antiikkisia tuotteita. On ilmiselvää, etteivät vanhat tai antiikkiset tuotteet ole uudenveroisia, vaan niissä on usein kulumia ja ”ajan patinaa”. Asiakkaan on huomioitava tämä tuotteita tilatessaan.

Asiakkaan tulee tarkastaa lähetys ja sen sisältämä tuote heti sen saavuttua asiakkaalle. Mikäli tuote on vahingoittunut kuljetuksen aikana, pyydetään asiakasta tekemään rahdinkuljettajalle vahinkoilmoitus ja sen jälkeen ottamaan yhteyttä Huushollin Aarteisiin.

8. Ylivoimainen este

Huushollin Aarteet ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos sopimuksen täyttäminen estyy tai viivästyy syystä, joka on Huushollin Aarteiden vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Ylivoimaisia esteitä voivat olla esimerkiksi viranomaisen toimenpiteet, tietoverkon toiminnan häiriöt, luonnonmullistukset, tulipalot, sota tai sen uhka, kapinat, mellakat ja työtaistelutoimenpiteet.

9. Riitojen ratkaisu

Tätä sopimussuhdetta koskeviin riitaisuuksiin sovelletaan Suomen lakia.

Pidätämme oikeuden kaikkiin muutoksiin.